Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tulajdonos váltás

Tulajdonos váltáskor teendők.

 

Amennyiben adásvétel, öröklés, ajándékozás ... stb. miatt változás áll be a garázs korábbi tulajdonosi szerkezetében, akkor erről feltétlenül értesíteni kell a garázsszövetkezet elnökét! Előzetesen lehet ezt jelezni telefonon is, de a hivatalos bejelentés írásban történik.

Ez azért nagyon fontos, mert a szövetkezet csak így értesül a változás tényéről. Amennyiben az új tulajdonos személye, címe nem ismert, úgy értelemszerűen nem is lehet őt kiértesíteni pld. az esedékes közgyűlésről, közös költség hátralékról ... stb.

Tehát a garázs tulajdonosi szerkezet megváltozásakor mind a régi, mind az új tulajdonos írásban jelentse be mielőbb a változás tényét!

A régi tulajdonos kérem küldje el az adásvételi szerződést másolatban vagy emailban a szövetkezet levelezési címére, vagy e-mail címére. A földhivatali változást rögzítő lap másolata is megfelelő, de azt általában több hónappal a változást követően kapja csak meg az eladó fél. Kérem lehetőség szerint küldje el az új tulajdonos telefonos és/vagy email elérhetőségét is.

Az új tulajdonos kérem küldje el

1., A tulajdonszerzést bizonyító okirat másolatát: földhivatali bejegyzés, VAGY adásvételi (vagy egyéb, pld. ajándékozási ...stb.) szerződés.

2., A kitöltött "ADATLAP és ADATKEZELÉSI  NYILATKOZAT, BELÉPÉSI KÉRELEM" nyomtatványt, eredeti aláírással, postai úton. A kitöltendő űrlapot el tudom küldeni e-mailban, ha jelzi igényét.

Ha egy garázsnak több tulajdonosa is van, akkor mindegyik résztulajdonnal rendelkező személynek (vagy vállalkozásnak) szükséges kitölteni fenti adatlapot. Több tulajdonos esetén kérem megnevezni adatlapon azt a tulajdonost, aki a kapcsolattartó lesz közülük, akinek a későbbiekben a szövetkezet küldi majd a hivatalos leveleket.

Adásvétel esetén az ügyvéd többnyire eljár a földhivatalban is, az ottani tulajdonosi átvezetést intézi. Azonban az ügyvéd nem értesíti a garázsfenntartó szövetkezetet a változásról, a régi tulajdonos. és az új tulajdonosnak kell megtennie!

Tulajdonos váltáskor fontos írásban rögzíteni a villanyóra állást, valamint leellenőrizni a villanyóra sértetlen állapotát, a plombák meglétét. Javasoljuk, hogy ezen információkat rögzítsék az adásvételi szerződésben, mivel így minden fontos infó megtalálható egy helyen. Ha nem az adásvételi szerződésben rögzítik ezt, akkor legyen egy külön írásos feljegyzés a szövetkezeti áram fogyasztását mérő villanyóra állásáról, gyári számáról, melyet mindkét fel aláír. Ebből 1 példányt el kell juttatni a szövetkezetnek.

 

Közös költség egyenlegének tisztázása adásvételkor.

Az eladónak célszerű időben utána járnia annak, hogy rendezett-e a közös költség befizetése? Célszerű nem utolsó pillanatban, hanem több héttel az adásvétel előtt írásban (e-mailban, levélben) esetleg telefonon kérnie az elnököt, hogy részére állítson ki igazolást arról, hogy az eladónak nincs tartozása a szövetkezet felé.

 

Változás az elérhetőségi adatokban.

Természetesen akkor is fontos az elnök értesítése, ha tulajdonos változás nincsen, csak az elérhetőségi adatokban (állandó lakcím, levelezési cím, telefon szám, e-mail, ... stb.) van változás.

Ez esetben is a kitöltött, eredeti aláírással ellátott "ADATLAP és ADATKEZELÉSI  NYILATKOZAT" űrlap elküldése szükséges.

 

Menüpont utolsó frissítése: 2022.09.13.

 

Figyelmeztetés:
Honlapunkon sajnos nem tudjuk garantálni, hogy azok mindig naprakészek legyenek.


Az esetlegesen megjelenő hiányos, hiányzó, elírt információkért, az abból eredő esetleges károkért a weboldal üzemeltetői felelősséget nem vállalnak.