Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tulajdonos váltás

Tulajdonos váltáskor teendők.

 

Amennyiben adásvétel, öröklés, ajándékozás ... stb. miatt változás áll be a garázs korábbi tulajdonosi szerkezetében, akkor erről feltétlenül értesíteni kell a garázsszövetkezet elnökét! Előzetesen lehet ezt jelezni telefonon is, de a hivatalos bejelentés írásban történik.

Ez azért nagyon fontos, mert a szövetkezet csak így értesül a változás tényéről. Amennyiben az új tulajdonos személye, címe nem ismert, úgy értelemszerűen nem is lehet őt kiértesíteni pld. az esedékes közgyűlésről, közös költség hátralékról ... stb.

Tehát a garázs tulajdonosi szerkezet megváltozásakor mind a régi, mind az új tulajdonos írásban jelentse be mielőbb a változás tényét!

A régi tulajdonos kérem küldje el az adásvételi szerződést másolatban vagy emailban a szövetkezet levelezési címére, vagy e-mail címére.

Az új tulajdonos kérem küldje el

1., A tulajdonszerzést bizonyító okirat másolatát: földhivatali bejegyzés, VAGY adásvételi (vagy egyéb, pld. ajándékozási ...stb.) szerződés.

2., A kitöltött "ADATLAP és ADATKEZELÉSI  NYILATKOZAT, BELÉPÉSI KÉRELEM" nyomtatványt, eredeti aláírással, postai úton. A kitöltendő űrlapot el tudom küldeni e-mailban, ha jelzi igényét.

Ha egy garázsnak több tulajdonosa is van, akkor mindegyik résztulajdonnal rendelkező személynek (vagy vállalkozásnak) szükséges kitölteni fenti adatlapot.

Adásvétel esetén az ügyvéd többnyire eljár a földhivatalban is, az ottani tulajdonosi átvezetést intézi. Azonban az ügyvéd nem értesíti a garázsfenntartó szövetkezetet a változásról, ezt a régi és az új tulajdonosnak kell megtennie!

Tulajdonos váltáskor hasznos rögzíteni a villanyóra állást, valamint leellenőrizni a villanyóra sértetlen állapotát, a plombák meglétét. Javasoljuk, hogy ezen információkat rögzítsék az adásvételi szerződésben, mivel így minden fontos infó megtalálható egy helyen.

 

Közös költség egyenlegének tisztázása adásvételkor.

Az eladónak célszerű időben utána járnia annak, hogy rendezett-e a közös költség befizetése? Célszerű nem utolsó pillanatban, hanem több héttel az adásvétel előtt írásban (e-mailban, levélben) esetleg telefonon kérnie az elnököt, hogy részére állítson ki igazolást arról, hogy az eladónak nincs tartozása a szövetkezet felé.

 

Változás az elérhetőségi adatokban.

Természetesen akkor is fontos az elnök értesítése, ha tulajdonos változás nincsen, csak az elérhetőségi adatokban (állandó lakcím, levelezési cím, telefon szám, e-mail, ... stb.) van változás.

Ez esetben is a kitöltött, eredeti aláírással ellátott "ADATLAP és ADATKEZELÉSI  NYILATKOZAT" űrlap elküldése szükséges.

 

Menüpont utolsó frissítése: 2019.12.06.

 

Figyelmeztetés:
Honlapunkon sajnos nem tudjuk garantálni, hogy azok mindig naprakészek legyenek.


Az esetlegesen megjelenő hiányos, hiányzó, elírt információkért, az abból eredő esetleges károkért a weboldal üzemeltetői felelősséget nem vállalnak.